Apple, müşteri memnuniyeti konusunda öncü markalardan biri olarak bilinir. Ürünlerindeki arızaları kullanıcı hatası kaynaklı olmadığı sürece garanti kapsamında ücretsiz olarak tamir eden veya yenisiyle değiştiren bu politika sayesinde müşterilerine benzersiz bir deneyim sunar. Ancak, her iyi sistem gibi, bu sistem de kötüye kullanıma açıktır. Bunun son örneklerinden biri, sahte iPhone ve iPad’lerle Apple‘ı 6 milyon dolar zarara uğratan bir adamın hapse mahkum edilmesidir.
Zhiwei “Allen” Liao adlı bu şahıs, sahte Apple ürünlerini Çin’den ithal edip, bu ürünlerin üzerine gerçek Apple seri numaraları yapıştırarak bir dolandırıcılık şebekesi kurmuştu.
Apple şirket tarihinin en büyük kazığını yedi, herkes şokta
Liao ve işbirlikçileri, bu sahte ürünleri Apple mağazalarına arızalıymış gibi götürüp, seri numaralarına güvenen Apple‘ın garanti sistemi tarafından gerçek iPhone ve iPad’lerle değiştirilmesini sağlamışlardır. Sonrasında bu gerçek cihazları Çin’de yüksek karla satarak Apple‘a 6 milyon dolardan fazla zarar verdiler.
Bu büyük dolandırıcılığın başındaki isim olan Liao, 51 ay hapis cezasına çarptırıldı ve yetkililer tarafından evler, nakit para ve 200’den fazla Apple cihazı dahil birçok varlığına el konuldu. Apple bu durumdan maddi zarar görmüş olsa da, bu tür dolandırıcılıkların gerçek etkisi tüketicilere yansıyabilir. Şirketler, müşteri hizmetleri politikalarında daha temkinli davranmaya başlayabilir ve bu da meşru müşterilerin zarar görmesine neden olabilir.